fredag 3. august 2007

Bok: Tusen strålende soler

Jeg har også lest Tusen strålende soler av Khaled Hosseini i sommer. Det tok 2 halve dager (rekord for meg det).

Det sies mye om dette å skrive bok nr. 2 at det er så vanskelig, og særlig hvis bok nr. 1 var en bestselger, og det var helt klart Drageløperen som jeg likte veldig godt (til tross for at den var så populær. Jeg pleier ofte å skygge banen jeg da).

Tusen strålende soler er en gripende roman om de to kvinnene Maryam og Leila som med 20 års aldersforskjell ender opp med samme skjebne. Det handler om fattigdom, krig selvsagt og tvangsekteskap. Språket er lettlest og godt, men jeg følte liksom at jeg hadde lest slike historier før.. Den klarte ikke å gripe meg og gi meg den klumpen i halsen som tidligere bøker har gjort.

Ingen kommentarer: