tirsdag 27. november 2007

Dette gleder jeg meg til!

Jeg er inne i en periode der konsentrasjonen rundt lesing av bøker ikke er helt på topp. Det skyldes mye at jeg ikke helt "vet" hvilken bok jeg skal hive meg over.. Da jeg var på på vei hjem fra Sola lufthavn på søndag kjøpte jeg Monica Alis siste bok "Alentejo Blue" og har da også lest noen sider i den. Men med et hode fylt med snørr (jeg har bihulebetennelse) og en meget sterk leseropplevelse i siste bok, Bipersonar, blir det til et lite ork... Jeg skal lese Alis bok for jeg likte Brick Lane så godt, men siden boka er min og ikke bibliotekets har jeg ikke så hastverk, tenker jeg...

I stedet drømmer jeg om andre bøker jeg også SKAL lese:
  • Johan Harstads bøker: Både Buzz Aldrin - hvor ble du av i alt mylderet? og Hässelby har fanget min interesse
  • Carl Frode Tillers nyeste Innsirkling som forøvrig fikk Brageprisen her forleden og hans debutroman Skråninga
  • Chimamanda N. Adochie: En halv gul sol
  • Gautam Malkani: Londonstaner

Ingen kommentarer: