mandag 30. april 2007

Kom mai du skjønne milde

Hurra, våren er her!

På vei hjem fra jobb i dag trasket jeg gjennom både Slotts- og Frognerparken. I sistnevnte var det skikkelig natt til 1.mai-vorspiel og det lå et russerødt teppe over gressplenene og røyken fra svidde grillpølser og hegg kilte meg i neseborene. Selvangivelsen er levert! Og snart skal vi begynne å så i vår nyervervede parsellhage!!


Samtidig som alle disse typiske vårtegnene er her, kommer samtidig erkjennelsen om at det er nok ett år siden jeg selv var russ.... Jeg glemmer ikke russebussen vår Gunda Gatelangs som trålet gatelangs, særlig i Bø- og Lundeområdet, men oftest uten meg.. (Jeg glemmer fortsatt ikke at resten av bussen faktisk kjørte fra meg i Lunde natt til 17.mai!!!GRRRRR!).

Så kos dere russebarn, og husk at det fortsatt er mulig å kjøpe øl i butikken selv ETTER eksamen;-)

Ingen kommentarer: