tirsdag 17. august 2010

En småpjuskete gutt

I dag hoster og nyser lillemann og har i tillegg litt feber, så han får være hjemme sammen med mamma. Akkurat nå sover han etter å ha våknet hver time i hele natt og i tillegg ville han stå opp kl. 6 i morges, så vi gjesper litt alle her i dag..

Så planene mamma hadde om å kjøpe kaffe til den nye kaffemaskinen og sjekke ut bæresjal hos Bæreglede gikk i vasken. Men da satser vi vel på en ny dag i morgen da..? 

Han er forøvrig litt av en prøvelse om dagen, en real stabukk. I morges skulle han ikke ha den skjeen jeg hadde funnet frem til ham - neida, han skulle ha en annen! Og da han skulle sove i sted skulle han ikke ha noe teppe, for favoritteppet ligger igjen i vogna i barnehagen, og da kunne det være det samme med hele teppet! Ikke fikk jeg på ham lue heller til tross for at han er forkjølet og at det har blitt atskillig kaldere ute. Her hjalp det ikke en gang å få ham til å velge en lue... Det kan gå ei kule varmt for meg altså når han er sånn. Jeg må virkelig ta meg sammen for å ikke bli sint. 

Ingen kommentarer: