onsdag 9. april 2008

Arv og gener og sånt

Går utålmodighet i arv? Og hva med sult? Går det også i arv?

Jeg lurer fordi min sønn er så utålmodig når han dier. Han blir krakilsk hvis han må slite for å få ut melka. Jeg blir også sint hvis ting tar tid nemlig. Det er derfor jeg lurer.

Og så er det dette med sult. Min sønn må ha mat med én gang. Det må jeg også. Den eneste forskjellen er at min sønn skriker - vi snakker babyskrik her - mens jeg kjefter - og her snakker vi skikkelige gloser hvis den rette - og uheldige - er i nærheten.

Jeg har derfor komponert en liten strofe til lillegutt, melodi: Lisa gikk til skolen:

Skybert, Skybert lille
Mamma elsker deg
Er du utålmodig
ligner du på meg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Oydis - Nå vet du hva jeg og alle dine kollegaer går igjennom hver gang du er sulten. Men vi savner deg allikevel. Klem fra Wencke