mandag 28. april 2008

Den tid er forbi

Så nærmer vi oss mai med stormskritt igjen! Herlige, deilige mai! Med lange, lyse kvelder! Med epletrær i blomst! Med fuglekvitter! Og med russ...

Jeg husker da jeg var 7 år og gikk i 1.klasse og ikke fikk sove natt til 17.mai fordi jeg gledet meg sånn! Jeg gledet meg til is, til brus, til pølser og til lek! Lek som "løpe med egg på skje og om å gjøre å ikke miste egget i bakken". Lek som "træ bena i en søplesekk og hopp så fort du kan" (slitsomt og ikke noe for meg). Og jeg husker russen!!! Russen med russekort som det var om å gjøre og ha flest av. Russen som var så store, voksne og modne. Russen som bråkte om natta og tøyset og tullet.

Vel, jeg må konstatere én ting: Den tid er forbi. Men de lyse vår - og sommernettene har vi, men nå forstyrres nattesøvnen vår av de rødkledte...

Ingen kommentarer: