søndag 30. januar 2011

Hvis jeg ikke hadde hatt barn...

...kunne jeg..
  • ha stått opp og lagt meg akkurat når jeg hadde villet
  • gått ut akkurat når det hadde passet meg
  • gått på by'n uten å tenke så mye på dagen derpå
  • spist sterk mat hver dag
  • brukt pengene til barnehage, akebrett, duplo til klær og sminke
  • dratt til eksotiske steder
Men uten barn kunne jeg ikke ha...
  • våknet opp til verdens beste suss fra verdens beste 3-åring
  • våknet opp til verdens største smil fra verdens nydeligste babygutt
  • snust inn deilig babyhud og aldri, aldri få nok av det
  • ledd meg fillete av de rareste betrakninger om verden og sånne ting
  • dratt på babysang & babykino & barnefilmer uten at folk hadde sett litt smårart på meg
  • slengt ut puppen på trikken uten verdens beste grunn
  • sløst bort pengene mine til tant og fjas uten å vite at det alltid er viktigere ting til barna
  • dratt på ferie til Syden og sagt at det er deilig med Bamseklubben og at all inclusive er ålreit
  • opplevd den altoppslukkende lykken bare barn kan gi
Jeg vet hva jeg ville ha valgt.

Ingen kommentarer: