mandag 9. juli 2007

Answer the Call



Jeg håper det var flere som fikk med seg ukas høydepunkt i går, Live Earth, ja iallfall deler av den. Jeg fikk med meg Genesis, Razorlight og Beastie Boys bl.a, samt en rekke tips om hva jeg som forbruker kan gjøre for å reduserer C02-utslippene:

* Skru ned innetemperaturen med 1 grad
* Bruk sparepærer
* Slå av lys i alle rom du ikke befinner deg i
* Ikke la vannet renne når du pusser tennene (Ok, rappet fra Maria Mena i Dagbladet i dag, men det er temmelig selvsagt egentlig)
* Ikke la mobilladere stå inn når telefonen ikke lades (rappa denne også)
* Slå av vannet når du vasker håret i dusjen (det gjorde jeg i morges og jeg overlevde)
* Kok kun vann til den koppen med te eller kaffe du trenger

Og til slutt noen tips jeg selv synes er fine:
* Har du vann igjen i karaffelen som er blitt lunkent og daft? Tøm det på blomstene! De synes det smaker like godt.
* Varm deg på de du er glad i i stedet for varmeovn!

Og nå trenger vi heller ikke vanne parsellhagen vår for det har jo værgudene selv tatt seg av.

For mer om Live Earth, gå på hjemmesidene:
http://www.liveearth.org/

Ingen kommentarer: