tirsdag 1. juli 2008

Hva jeg vet om hunder

Jeg har blitt bedt om å fortelle det jeg vet om hunder, så her kommer det:

  1. De har (vanligvis) 4 bein
  2. Det finnes flere hunderaser enn menneskeraser
  3. Det sies at de er menneskets beste venn (min sønn er min beste venn)
  4. Ett hundeliv er mye lengre enn et menneskeliv
  5. De kan ikke snakke (de har ikke lært det). De kommuniserer på en måte som kalles skvakking.
  6. I Kina spiser man dem
  7. Man kan si at man er "hund etter" noe. Jeg skjønner ikke helt hva det betyr.
  8. De blir også kalt bikkjer. Hvorfor vet jeg ikke.
  9. De må settes på kennel når man skal på ferie i motsetning til småbarn som man kan overlate til besteforeldre.
  10. Det er noe som heter hundegalskap. Det kan man få hvis man har hund, tror jeg
  11. Barn er bedre enn hund

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg er imponert!! Men jeg har noen kommentarer til alt du vet om hunder:
3. Det er helt sant (jeg elsker hunden min sikkert like mye som du elsker sønnen din).
4. Et hundeår er lengre enn et menneskeår.
9. De må ikke nødvendigvis settes på kennel når man drar på ferie, "besteforeldre" (og andre) passer også gjerne hunder:-)
10. Ja, man kan bli ganske gal etter hund når man har en;-)
11. Hund er helt klart bedre enn barn!!!!

Musa di