onsdag 16. september 2009

Snåtas synspunkter rundt valget

Jeg var usikker på hvilket parti jeg skulle stemme på i år. Skulle jeg fortsette å stemme SV slik jeg gjorde ved forrige Stortingsvalg og forøvrig også i kommunevalget for 2 år siden eller skulle jeg velge Ap. Det ble Ap mest av to grunner; styrke rødgrønt alternativ slik at vi iallfall får noe bra politikk de neste fire årene og fordi jeg synes SV ikke har fått visst seg i regjering den siste stortingsperioder, de er for få mandater og må kompromisse for mye med de andre to partiene. Da synes jeg det er bedre med renere Ap-politikk slik at vi trygger velferdsstaten, barnehageplasser og skole / utdanning. 

Selv om jeg en dog ligger nærmere SV i verdigrunnlag på miljø- og innvandringspolitikk. Nå blir det likevel spennende å se hvordan det går med de tre partiene når de skal danne ny regjering og hvem som får de forskjellige postene. Men vær så snill, Jens: La Jonas fortsette der han slapp! Han gjør en strålende jobb. 

1 kommentar:

hh sa...

Det ble AP for meg også. Akkurat av de samme årsakene! Så får heller SV bevise stort i kommende periode. Jeg heier på SV når det gjelder foten ned for boring i Lofoten!