tirsdag 6. november 2007

Bok: Bipersonar

Carl Frode Tiller kom nylig ut med sin tredje bok, Innsirkling. Denne har fått en del omtale og mye positiv er sagt. Dette fikk meg til å få øynene opp for Tiller, så i det siste har jeg nappet ut boka Bipersonar fra egen bokhylle (det skjer ikke ofte) og lest den.
Vi møter Kjell, Peter, Ivar, Marselius og Arnt som alle er bipersoner i hovedpersonen Thomas Isaksens liv. Kjell er hans eldste sønn, Peter hans yngste, Ivar er broren, Marselius er svigerfaren og Arnt en eller annen forfatter. Alle disse personene forteller selvstendige historier både om seg selv og om Thomas. Vi møter personer som på mange måter sliter med ting i livet. Boka er skrevet på nynorsk- og det har i grunn gjort at jeg tidligere har vegret meg for Tiller, men det er helt uten grunn. Tiller skriver godt og engasjerende og jeg kommer helt klart til å kaste meg over siste bok, Innsirkling, men også debutboka Skråninga.

God fornøyelse!

Ingen kommentarer: