tirsdag 10. august 2010

Offisielt i mammaperm

Ja, så har jeg vært i mammaperm allerede en uke og ingenting har skjedd. Eller jo, jeg mener det har jo skjedd noe, men det har altså ennå ikke kommet noen baby. 

Men jeg har tuslet litt hjemme. Vasket klær, brettet klær, laget middag til storebror og pappa, sovet, drukket kaffe, lest aviser... 

Planene om å lese minst én bok i tillegg til den jeg allerede holder på med (Corrections av Jonathan Franzen) har ikke helt gått etter planen. Jeg har fortsatt 150 sider igjen av Franzen før planen er å lese Paasilinas "Kollektivt  selvmord". Men hej! Det er jo som sagt 2 - TO - uker til termin da!!

I dag har jeg syklet til Majorstua (stolt ja!!) og vært på biblioteket for storebror - og gjett hva som har skjedd!! Majorstua filial har fått automatisk inn - og utlån. Dette liker jeg som den eks-IT-bibliotekaren jeg er som ikke klarte å få med meg innføringen av dette på folkebiblioteket jeg jobbet på... (nå er det heldigvis andre som har klart det da..)

Nå skal storebror snart hentes i barnehagen - det er deilig å kunne hente ham tidligere og kunne få være mer sammen med en opplagt gutt enn en sliten klump av et menneske som har tatt seg helt ut i barnehagen. Så skal vi handle og han skal få egen vogn som han putter ting mamma sier han skal ha i, men som også tar med seg white spirit og joikakaker (!) helt på eget initiativ.  Og så skal vi betale til mannen. 

Ingen kommentarer: