fredag 18. mai 2007

Hva jobber du med..?

Dette er vel et spørsmål de aller aller fleste i min aldersgruppe nå får (ja, vi som er i 30-årene;-). Det er slutt på studietida, vi har blitt kjedelige A4-mennesker som står opp tidlig og legger oss tidlig hver dag mandag-fredag..? Arbeidslivet er fint det, så lenge man har en jobb man trives i. Det gir fast inntekt som igjen gir forutsigbarhet og muligheten for å bo bra og spise bra. Det er slik jeg vil ha det.

Men.. Når man er utdannet bibliotekar slik jeg er får man også spørsmålet "Hva jobber du med?" og jeg er tydeligvis ikke alene om å få reaksjoner som en bibliotekar så fint uttaler det på Fjesboka:




"Hva jobber du med?"
"Jeg jobber i bibliotek"
"Apotek?" (evt. "Hva?")
"Nei, _biblio_tek"

Alt1: Er du god på alfabetet da, høhøhø
Alt2: Å så fint, det hadde jeg lyst til også for da får man vel lest mye?
Alt3: Åja...*stillhet*
Alt4: Må man ha utdanning for det?
Alt5: Ja der skulle jeg gjerne vært, men dere har jo aldri åpent!

Ja, sånn er livet for en sosial bibliotekar...

2 kommentarer:

Eva sa...

Jeg er også deltaker på Web 2.0- skolen, og måtte bare skrive denne kommentaren. Jeg synes du skriver morsomt! Fortsett slik. Hvem har ikke opplevd denne situasjonen..

Hilsen Eva

Snåta sa...

Takk for det, Eva! Det er ikke alltid like lett å finne på noe å si på bloggen, men jeg tenker at jeg får bare ta de små tingene man dumper borti hver dag - og det er ganske mnage:-) Snakkes på Web 2.0-skolen:-)