mandag 14. mai 2007

Hvordan har du det..?


I dag har jeg godt rundt og tenkt litt på det spørsmålet. Hvorfor spør man folk egentlig om det, har jeg tenkt. Er det fordi man bryr seg virkelig om hvordan en bestemt person har det eller er det kun noe som bare kommer automatisk når man møter noen?

Og svaret man forventer å få er vel : "Takk bra og du?". Men hva om personen ikke har det bra da? Hva svarer man da? Blir man satt ut eller er man faktisk flink til å forstå denne personen?

Dette synes jeg er vanskelig og derfor pleier jeg ikke alltid å spørre personer jeg møter om hvordan det går, nemlig fordi jeg ikke alltid er forberedt på svaret. Jeg er ikke flink til småprat og liker oppriktige og ærlige mennesker, så det er vel derfor jeg synes dette er et litt kinkig spørsmål både å stille og besvare. Men hvis noen hadde stilt meg spørsmålet akkurat nå her og nå, så ville jeg ha svart: "Jo takk, ganske bra og hva med deg?"

Ingen kommentarer: