tirsdag 12. juni 2007

Hva som venter meg

Jeg er av den typen som alltid må vite hva som blir neste bok når jeg er på slutten av den boka jeg faktisk leser. Akkurat nå leser jeg to bøker - Lillelord av Johan Borgen og Huset ved moskeen av Kader Abdolah. En fin blanding av norsk klassiker fra 1954 og internasjonal (iransk) bestselger fra 2007.

Selv om jeg liker begge bøkene jeg bøker nå (omtale kommer), så tenker jeg selvsagt på alle de bøkene jeg har lånt på biblioteket (og som det er venteliste på..).

Følgende bøker er nå utlånt på meg og vil (forhåpentlig) bli lest i ca denne rekkefølgen:

* Kvinne går til lege - Mann går på by'n / Ray Kluun
* Yacoubian-bygningen /Alaa Al aswany
* 26a / Diana Evans
* Does My Head Look Big In This? / Randa Abdel-Fattah
* Tre kamerater / Erich Maria Remarque
* Levende bilder / Ali Smith
* Persepolis / Marjane Satrapi
* Slanger, piercing / Hitomi Kanehara
* Storm i juni / Irene Nemirovsky
* Ikke la oss gå i hundene i kveld: en afrikansk barndom / Alexandra Fuller

+ de to bøkene av Anna Gavalda som skal leses på fransk og The Time Traveller's Wife av Audrey Niffenegger...

Får ingen kjedelig tid fremover!

1 kommentar:

Snåta sa...

Av de bøkene jeg nevnte er følgende lest per 31.01.08:

* Kvinne går til lege - Mann går på by'n / Ray Kluun
* Yacoubian-bygningen /Alaa Al aswany
* 26a / Diana Evans
* Persepolis / Marjane Satrapi

Passe godt fornøyd med det:-)