fredag 17. oktober 2008

Billig uke - og litt slitsom

Lillegutt og mamma har blitt forkjølet. Men siden mamma skjønner at det går an å snyte seg, ta nesespray, ta diverse medisin, spise appelsin osv for å bli bedre, har mamma blitt bedre mens lillegutt snørrer stakkars.

Lenge før jeg fikk barn var det der med snørr og barn noe jeg hadde fått servert som en litt grufull opplevelse. Det beste for å få ut snørret var å blåse det ut med munnen! Jeg syntes jo at det hørtes skrekkelig ekkelt ut, men da den teite snytemaskina som jeg fikk kjøpt på apoteket ikke virket noe særlig trådte min kjære til med gammelmåten! Han påstod til og med at det ikke var ekkelt. Helt sant.

Så uka har blitt billig med få utskeielser. Vi har rett og slett holdt oss inne i tre dager nå. Og det er faktisk ganske slitsomt for lillegutt vil helst at jeg skal leke sammen med ham eller iallfall bruke mamme som ryggstøtte / stol siden han ikke klarer å sitte selv helt ennå - men det er ikke langt unna nå! I tillegg sover han bare smålurer og blir fryktelig sutrete utover dagen. Da er det godt med vaktskifte når min kjære kommer hjem og da er senga det eneste rette stedet å være for en sliten småbarnsmor.

Så for å muntre meg opp; et feriebilde fra solfylte Toscana sommeren 2006.

Ingen kommentarer: