tirsdag 5. juni 2007

Nå er det alvor!

FN's nye klimarapport som ble lansert i dag på World Environmental Day viser at flere hundre millioner mennesker i verden vil bli direkte påvirket av nedsmeltingen av verdens snø og isområder. På nyhetene i går sa de at land som Bangladesh, Maldivene og mitt kjære Nederland vil stå under vann om få år hvis vi ikke skjerper oss!

Jeg fikk meg en skikkelig vekker da jeg så "En ubehagelig sannhet" med Al Gore, men dette er enda mer skremmende.

Videre står det i rapporten ( i følge VG Nett) at flere hundre millioner vil få mindre tilgang til rent drikkevann, millioner av folk må flykte fra sine hjemland og nedsmeltingen fører til at den globale oppvarmingen vil øke kraftig.

Vi i Norge er jo noen miljøsvin som produserer all denne oljen og gassen og jeg håper at politikerne tar tak i dette nå.

Les de gripende appellene fra FN

Ingen kommentarer: