tirsdag 10. mars 2009

Spiser dere kjøtt?

På søndag var hele den fine familien min på besøk til noen. Hunkjønnet av disse "noen" kan du ha billig for meg i grunn. Denne dagen hadde hun helt klart stått opp med feil bein for hun hadde tydeligvis bestemt seg for å kritisere oss mest mulig. Her er noen av kommentarene denne dagen:

"Dere spiser kjøtt? Eller spiser dere bare salat...?" - om maten de serverte og om maten VI serverte i lillemanns bursdag (pasta- og kyllingsalat og baconpai, ikke helt vegetar etter min mening)
Sluttkommentaren var noe sånt som: "Ja, vi måtte jo dra på gatekjøkken rett etter!"
----
"X har laget forskjellig kalender til hver enkelt med bursdagene på, men på den der ser en jo ingenting!"
- om julekalenderen som de hadde fått fra oss og fra datteren hennes som har en datter som er 3 uker eldre enn lillemann (en konstant sammenligning forøvrig). Og ja, det var vi som hadde laget "den der" som selvfølgelig ikke var bra nok.
Hun spurte også forøvrig om jeg ville se på den andre kalenderen eller om jeg ikke var så interessert?

Nei, den dama der er bare så uspiselig. Bare så synd at jeg er nødt til å forholde meg til henne..

Oppdatering: Min kjære har rettet på meg. Hun sa: "Må vi spise på gatekjøkken hver gang vi har vært hos dere?" Tja, jeg vet ikke om det gjorde det noe bedre egentlig...

1 kommentar:

hh sa...

Så utrolig uhøflig! Makan! Jeg hadde blitt veldig fornøyd med både salat og pai, jeg! Ligner veldig mye på den maten vi serverer i godt lag, og hittil har jeg da ikke hørt noen klager. Hva hadde den dama forventa, da? Biff?