tirsdag 2. desember 2008

For og i mot

I hele dag har jeg veid fordelene og ulempene ved å søke på Jobben. Selvsagt er det ingen ulemper å søke Jobben, men altså å bli tilbudt den.

For:
  • Jeg får kortere reisevei
  • Jeg får en ny jobb (trenger det)
  • Jeg får ny arbeidserfaring i et stort og kjent og voksende norsk selskap
  • Jeg får brukt språkkunnskapene mine, iallfall engelsk
  • Jeg lærer masse nytt
  • Jeg får (forhåpentligvis) høyere lønn
I mot:
  • Det er kanskje ikke akkurat den type jobb jeg er ute etter (jeg vil jo helst jobbe i bibliotek, ikke arkiv)
  • Det kan føre til en snevring / forverring av jobbmulighetene mine senere
  • Jeg kan ingenting om fagfeltet
  • Jeg må sette meg inn i masse nytt stoff
  • Sjefen er også naboen min
Ok, så endte det opp med flere "for" enn "i mot". Jeg får vel nesten slenge inn en søknad da siden han så gjerne vil ha meg.

1 kommentar:

hh sa...

Heisann!

Skjønner godt at du er litt usikker, men sånn er det alltid når man skifter jobb. Min erfaring er at det utelukkende er positivt å skifte en gang iblant, nettopp fordi man får nye utfordringer. Men det forutsetter selvsagt at man virkelig har LYST på jobben.. (og det spørsmålet er det bare du som kan svare på..) Når det gjelder innsnevring av karriéremuligheter senere, så har det aldri vært noen bakdel for meg å ha jobbet i arkiv. Og den dag i dag er jeg glad for at jeg har vært innom begge "leire" - mye verdifull kunnskap å ta med seg!!
Lykke til, uansett :)