tirsdag 30. desember 2008

Oppsummering av bokåret 2008

Det har blitt skralt med lesing i år. Helt elendig faktisk. Jeg har talt opp og kommet til hele 8 bøker og da tar jeg i og legger til den boka jeg holder på med pluss Havets katedral som jeg hadde over 200 sider i og ga opp etter 4 måneder. 

Disse har jeg lest:

  • En halv gul sol / Chimamanda Adichie
  • Nattarbeid / Jáchym Topol
  • Ingen er alene / Mattis Øybø
  • Gjestene / Merethe Lindstøm
  • Svart jente / hvit pike / Joyce Carol Oates
  • Ett øye rødt / Jonas Hassen Khemiri
  • Havets katedral / Ildefonco Falcones
  • Charlotte Isabel Hansen / Tore Hansen
  • Kafka på stranden / Haruki Murakami

Men; jeg har fått barn og vært bissi med å gå på kafé, barseltreff, babysang, babybio, shopping, se på tv og slikt, så jeg har jo hatt hendene fulle!

Men; jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen for da kan jeg lese på toget! 

Slik ser lista for 2009 ut:

  • Vente, blinke / Gunnhild Øyehaug (julegave)
  • Like østenfor regnet / Levi Henriksen (julegave)
  • Something to tell you / Hanif Kureishi (julegave)
  • The Buddha of Suburbia / Hanif Kureishi
  • Bisettelsen / Lars Saabye Christensen
  • Innsirkling / Carl Frode Tiller
  • Skråninga / Carl Frode Tiller
  • Ladies / Mara Lee
  • Tapets barn / Kiran Desai
  • De krenkede / Åsne Seierstad
  • Lillelord / Johan Borgen
  • Buzz Aldrin / Johan Harstad
  • Hässelby / Johan Harstad
  • Elskede / Toni Morrison
  • Engelens spill / Carlos Ruiz Zafon
  • Mann går inn i et rom / Nicole Krauss

Ja, jeg kan fortsette, men jeg tror jeg heller går inn til mannen min. God natt!

4 kommentarer:

Huset på kollen sa...

Heisann, registrerer at ved inngangen til det nye året ligger jeg foran deg på 2009-lista - er vel ca 40% i Engelens spill nå. Kan ikke si så mange av de andre titlene var kjente for meg, så du tar meg nok snart igjen ;)

Ha forøvrig en strålende nyttårsaften - godt nytt år!

hh sa...

Syns du tross alt har kommet gjennom mye, jeg.. Ikke så lett å få lest når man er fersk og nybakt mor. Og sant og si så har jo ikke 2008 bydd på de stoooore romanene heller.

Ha en fortsatt god jul! Ser ut som dere har kost dere med lillemann :)

Anonym sa...

Et lite boktips; hold deg langt unna Bisettelsen!! Har lest ca 100 sider av den og det er det verste mølet jeg har vært borti... jeg teller på knappene om jeg bare skal kaste hele skiten ut vinduet!!!

Musa di.

Snåta sa...

Såpass, musa... Hm! Min kjære har også lest den og sier den er veldig annerledes. Det er mange andre bøker jeg skal lese først, men før eller senere skal jeg lese den. Har du lest Maskeblomstfamilien, Modellen og Saabyes sirkus?

Huset på kollen: Vet ikke om jeg får lest alt dette, men etter et labert leseår i 08 kribler det i kroppen etter å lese mer.