tirsdag 22. mai 2007

Derfor bør du spise sjokolade









Å, dette var deilig lesning! I følge forskning.no får jeg grunnene til hvorfor jeg skal spise sjokolade:

  1. Det reduserer sjansene for blodpropp med 25 til 50 prosent
  2. Det kan hjelpe mot beinskjørhet
  3. Sjokolade inneholder polyfenoler som er sterke antioksidanter som beskytter kroppens celler mot skader, og virker forebyggende mot både hjerteproblemer og kreft
  4. Kakao kan forlenge livet fordi den inneholder så mange "bra stoffer" (Red. anm: Her er det ikke konkretisert hva)
  5. Kakao inneholder stoffer som hemmer bakterievekst i munnen. Dermed hevder forskerne altså at man ikke engang får hull i tenna av å spise sjokolade (!!!)
Dette synes jeg var så lovende at jeg ikke en gang trenger å gi mine grunner - nemlig:

  1. Det smaker fantastisk
  2. Det gjør meg glad
  3. Det er sosialt
Så finn frem melkesjokoladen eller mokkatrøffelen og sett deg ned å se den fine filmen "Sjokolade" med vakre Juliette Binoche og Johnny Depp. God fornøyelse!
Og for dere som vil ha mer: Sjokolademassasje! Det er flere steder som tilbyr dette.










For mer lesning:
Om sjokolade fra Wikipedia
Søk om sjokolademassasje på Google

Kilde:
http://www.forskning.no/Artikler/2003/april/1051274228.13

Ingen kommentarer: