fredag 18. mai 2007

Jeg tar sjansen

Nå gjør jeg noe som jeg synes er sykt vanskelig. Jeg skal nå fortelle dere hva mine favorittbøker er. Jeg synes jeg er ganske tøff nå, for i ddet jeg forteller det utlever jeg meg selv på en ny måte, samtidig forteller jeg også hvor grunn jeg kan være eller jeg risikerer - og dette er det verste - å komme til skade for å glemme noen! Men jeg er fornuftig og setter dem opp i alfabetisk rekkefølge, denne gang i tittelsform (Fy!)


* Alberte-triologien (Alberte og Jakob, Alberte og friheten, Bare Alberte) av Cora Sandel
* Alt blir klart og betydelig av Jonathan Safran Foer
* Beatles av Lars Saabye Christensen
* Den lange veien hjem av Cynthia Vogt
* Den lille prinsen av Antoine De Saint-Exupery
* Den merkelige hendelsen med hunden den dagen av Mark Haddon
* Garps bok av John Irving
* Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese
* Lolita av Vladimir nabokov
* Love Story av Erich Segal
* Parfymen av Patrick Süskind
* Smillas fornemmelse for snø av Peter Høeg
* Vanære av J.M. Coetzee
* Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon

Ingen kommentarer: