fredag 25. mai 2007

Dagens spilleliste


Jeg er glad i musikk og jeg elsker den nye iPoden min. Nå har jeg akkurat fylt den opp med kjent og ukjent musikk - ære være min kjære som åpner opp mitt musikkunivers og fyller det med nye toner!
Jeg setter spilleren på funksjonen miks sanger og har null kontroll på rekkefølge eller hva som kommer med det resultat at hver gang en sang starter må jeg sjekke hva det er.

I dag bestod min spilleliste av:

  • Manic Street Preachers: I Am Just a Patsy*
  • Anneli Drecker: Woebegone
  • Depeche Mode: Everything Counts
  • Morrissey: At Amber
  • Manu Chao: Trapped By Love
  • Moby: Slipping Away
  • The Beatles: Revolution
  • Bo Kaspers Orkester: En man du tyckte om
  • Elliott Smith: Thirteen
  • Marvin Gaye: Ain't Nothing Like the Real Thing
  • Bjørk: Come to Me
  • Primal Scream: Kill the King
  • The House of Love: You Don't Understand
  • Primal Scream: Lone Star Girl
  • The House of Love: Christine
  • Anna Ternheim: Calling Love
  • Elvis Costello: Baby's Got A Brand New Hairdo
  • Gluecifer: Stuck to the Floor
  • Prince: I Wanna Be Your Lover
  • Elvis Costello: Honey, Are You Straight or Are You Blind?
  • Maroon 5: Little of Your Time (uff.. ja..)
  • Manu Chao: Mr Bobby
  • Depeche Mode: Suffer Well
  • The Beatles: I am the Walrus
  • Martin L. Gore: Smile in the Crowd
  • De Lillos ´85: Rolig mann
  • Paul McCartney: Dance Tonight
  • Primal Scream: Sweet Pretty Thing
  • Artic Monkeys : 505
  • Anna Ternheim: Let the Bells Ring
  • Moby: Raining Again
  • Beck: The Information

Vurdering: Den begynte herlig med ny låt fra MSP og fulgte opp med "Everything Counts" som er en av de fineste låtene til DM. Så bygget det seg opp og da jeg akkurat hadde startet treninga kom Mobys "Slipping Away": perfekt treningsmusikk som varte i gode 7 minutter. Deretter gikk det slag i slag og i dag var det Primal Scream som ble spilt flest ganger. Sånn kan det gå.

* Fra wikipedia: In American slang, a patsy is a person taken advantage of, especially one considered relatively naïve.

Ingen kommentarer: