onsdag 20. august 2008

Bokstatus

Noen som er interessert i å høre om min bokstatus? Uansett- disse bøkene er på begynte og ikke lest ut - og jeg har intensjon om å fullføre dem også:
Et øye rødt av Jonas Hassen Khemiri, Havets katedral av Ildefonso Falcones, Tapets barn av Kiran Desai og en rekke bøker om matlaging til småbarn.

Foreløpig leder Tapets barn. Et øye rødt har jeg sånn ca 3 sider igjen og den er så kjedeliiiiiiiiiiiiiiig... Havets katedral er egentlig en slik bok jeg prøver å unngå (Bestselger, nr 1 i uke etter uke osv), men som jeg kjøpte likevel (ja, jeg kjøpte den!). Og så er det Tapets barn av indiske Desai. Foreløpig kan jeg si at språket hennes er kreativ og variert og stemningen er fin. Om handlingen kan jeg ikke si så mye ennå enn at det virker som at hovedpersonen Sai virker snill og at dommeren virker trist og kald. Mer kommer!

Av bøker jeg håper jeg får lest i nærmeste fremtid - det vil si det nærmeste året - er Johan Harstads bøker Buzz Aldrin og Hässelby og Carl Frode Tillers Skråninga og Innsirkling og selvagt Bisettelsen av Saabye Christensen.

Ingen kommentarer: