mandag 25. august 2008

Om veps og skillingsboller


For et vær det har vært i helgen - og forsåvidt i skrivende stund også. Herlig er det!

Turen gikk i går til Ullevålseter med barn i vogn - smilende og sovende om hverandre- og en sliten mann (som nok helst ville ha sittet hjemme med kaffe og avis, men han sa ved endt tur at det hadde vært en fin tur). Vi var ikke alene hverken ved Sognsvann, på vei opp eller på Ullevålseter. Det virket som alle var der, på en måte. Til og med vepsen. Jeg telte ikke mindre enn 6 (eller 7?) veps inni og rundt matpakkeposen mitt. Siden jeg innså at vepsen var i flertall og at mine iherdige forsøk på å drepe én og én bare resulterte i at flere kom til, kjøpte jeg meg likevel godt en varm sjokolade (uten krem) og en skillingsbolle. Sånn for å invitere ekstra til det. Riktig godt smakte det - innendørs vel og merke.

(Bildet er fra en annen tur; utenfor hostellet vårt i København)

P.S. Heldigvis fikk vi ikke noe vepsestikk slik som damen jeg leser om i VG.

Ingen kommentarer: