mandag 29. september 2008

Emma Tallulah

Ja, så har Märtha og Ari fått nok en datter. Og ja, så har hun allerede fått navn. Og ja, selvsagt så er det ikke Anne eller Kari. Neida. Hun heter Emma Tallulah. I følge en navneforsker som VG var i kontakt med hadde han aldri hørt navnet før.

Pøh, tenkte jeg. Så han ikke på God kveld Norge på lørdag han da...? Hadde han gjort det, så hadde han vært forberedt og hørt navnet før for der var det reportasje med Mamma Mia-Lisa Stokke - og hun har nylig fått en datter som heter Tallulah. Gjett om hun er stolt nå da.

Dessuten heter datteren til Bruce Willis og Demi Moore Tallulah Belle.

Oppdatering: Og her er bilde av lille jenta. En gylden halvmeter.

7 kommentarer:

AstridVU sa...

Synes det er en finfint navn jeg. Ikke skjønner jeg hvorfor folk gidder bry seg så fælt med hva andre velger av navn på sine små heller...

Snåta sa...

Navnet er originalt og passer jo strålende med søstrenes:-) Riktig så flinke er de.

Selv gidder jeg å bry meg ganske mye for jeg synes det er så fryktelig morsomt med navn (husker jeg lagde lister på lister med fiktive familier med en drøss av unger da jeg var mindre).

Og selv har jeg et så sjeldent navn at jeg som regel må stave det, så go Emma Tallulah!

AstridVU sa...

Ah, men selvfølgelig - sånn positivt, konstruktiv bry'ing er jeg helt for, og det gjør jeg jo hele tiden selv. Det jeg mente var mer den negative bry'ingen som alltid kommer. Om så de hadde valgt Kari Johanne, så hadde det vært feil også - alltid er alt galt og ikke godt for noe. Bare det jeg mente... :)

Unknown sa...

Tallulah er sånn sørstats-navn for meg det :) Jeg liker det! Har da sett det i mange sammenhenger før.

Snåta sa...

Ja, sikkert mer utbredt i USA ja. Men det jeg synes er litt rart er at de har valgt Emma som er så utbredt (og vært på toppen i mange år)

Anonym sa...

Talulah er en aldeles fortreffelig plate av Go-Betweens!

Snåta sa...

Kjekt å vite, mannen;-)